dinsdag 14 augustus 2012

Weer zaterdag naar de heide.

Weer de afgelopen zaterdag naar de heide. Een mooi bewolkt maar zacht weer. Ideaal voor de fotografie. Dus we gingen samen met nog een neef op stap. We parkeerde onze auto op de parkeerplaats en we liepen het veld in.


Na een poosje kwamen we bij een leuk veldje uit waar we wat bleven hangen. Er gebeurde weinig waarna we besloten weer een stukje verder op te gaan. We liepen al een eindje toen we achter ons wat activiteiten zagen gebeuren. Een bok was achter een hinde aan het jagen en daarop liepen we terug. Op een kruising de spullen op gesteld en wachtende op wat komende ging.
De bok vloog over het veld achter de hinde aan. We hadden allebei het idee dat het wel wat zou worden. We zeiden tegen de neef dat ie gereed moest blijven. Mogelijk zou die een mooie plaat kunenn schieten. En niet veel later was het dan ook bingo.



De bok was weer tervreden en keek toen onze kant op. De blik zei zoiets als: ja, en? wat dan nog?
En zo hadden we onze tweede dekking deze week te pakken. 


Na deze actie was het tijd voor wat eten. Een uitgesteld ontbijt moest nog worden afgemaakt. Twee happen en ik zag daar een prachtig licht over de bok gaan. Het gouden kalf dacht ik later.


Alle foto's die hier te zien zijn, worden vanaf begaanbare paden gemaakt. Er wordt zeer weinig tot helemaal niet buiten deze gewerkt. Echter had een andere fotograaf daar schijnbaar geen zin in of geen weet ervan. Hij verstoorde behoorlijk het wild.
Ik merkte heel sterk dat de bok de man uit zijn gebied wilde hebben. Hij durfde echter de man niet aan te vallen. Ik werd daar behoorlijk boos om.Mijn vrouw stelde dan ook voor om maar verder te gaan. Dat was ook een beter plan. Ik houd van natuurfotografie maar de dieren hebben voorrang op hun leefgebied en dat mag niet ten koste gaan van een foto die er MOET komen. Persoon is onherkenbaar gemaakt omwille privacy. De beste man stond daar midden op de heide. Wat niet de manier is om deze bok krijgen.  

Een stukje verder op bleek er flink wat leven te zijn op een veldje. Dus daar gingen we dan ook naar toe. Neef kon dan weer wat plaatjes maken. 




Onderweg nog leuk spul gezien en wat landschapjes gefotografeerd.
















Deze bok wil ik nog eens uitgebreid fotograveren. Wat een prachtogen heeft ie. Ze lijken wel blauw.






Tot slot nog een leuk zoekplaatje. Graag had ik nog tot het laatste licht gebleven maar neef had het na 12 uur rond sjokken wel gezien. Dus gingen we gezellig naar huis.

Met een vriendelijke groet,

Franscanon40d



Geen opmerkingen:

Een reactie posten