maandag 20 januari 2014

Ik wordt bekeken! Dat kan ook nog.



De zaterdag besteed aan wat uurtjes in de AWD. Tijdje niet geweest en af en toe eens van gebied wisselen houdt wat variatie in je fotomateriaal en het is ook weer eens een andere omgeving. Sinds ik een grip heb gehad voor mijn verjaardag, gebruik ik nu ook vaker de portret stand. De camera ligt rustiger in de hand en minder kramp bij langdurig vasthouden. Voorts ook veel met het statief gewerkt en de afstandsbediening. Kortom prima vermaakt. Veel foto's zijn het niet. Ze moeten scherp en een verhaaltje vertellen.

De plaatjes.


Het viel mij op dat zijn ene oog dicht zat. Dus ik begon een praatje met de man. Eerst draaide die er maar een beetje om. Hij had slaap en was chagrijnig. Kan gebeuren. Poosje later begon hij toch te praten. Bleek ie de avond ervoor een flinke ruzie te hebben gehad in het café"de Dolle Damhert". Het ging om een mooie vrouw, meende ik te verstaan. Het werd matten en zijn ene oog werd dicht geslagen. Met een flinke kater vroeg in de morgen weer terug naar zijn slaapplek in de duinen. Had flinke last van een roes en een kater. Heb hem maar met rust en bij deze opname gelaten.

 Even verstoppertje spelen met deze spitser. Hij vond mij alleen erg snel. 




Een ach wat lief plaatje. Deze Bambi lag lekker te herkauwen. Vanaf het pad op statief met draad ontspanner gemaakt. De grip bewees hier ook zijn goede diensten. 





Deze puber scharrelde langs het hek op zoek naar een gat. Hij vroeg nog of ik een draad tang had. Dat gras bij de buurman is zo mals en groen. Echter daar wilde ik niet aan meewerken. Even later schrok ik me nog een bult. Zat ie achter een boomstronk en dook zomaar op. Daardoor is de opname niet helemaal zuiver scherp.


De verwende meneer. Deze heeft een abonnement op de bezorgdienst. Regelmatig komen ze even bij hem langs en krijgt ie lekkere hapjes. Steeds bij een boomstronkje. Ik vroeg nog of het niet wat beroerd was voor zijn maag. viel mee.



Even wat experimenteren met beeldhoeken. Een liggende en een staande opname gemaakt. Mooie vent!




Deze gluiperd zat mij een poosje te bekijken. Ik kreeg op een gegeven ogenblik het gevoel dat er een paar ogen op mij gericht waren. En ja, daar zat die mooie kerel. Reintje de Wilde zat nu eens mij te bekijken in plaats van andersom. Hij gaf mij nog wat tijd om wat plaatjes te schieten van hem.


De zon was bezig met ondergaan en ik moest weer terug. Snel nog wat tegen lichtopnames gemaakt van dit jonge paartje.




Moeder hield alles in de gaten zodat haar kleintjes niets zou overkomen. 

Deze dag was weer dik geslaagd. Mooi zacht licht en veel gezien.Damherten, een vos, diverse vogels en een ree. Jammer dat ik de ree er niet op kreeg. Zag zijn spiegel op 100 meter op een duin en wilde hem benaderen. Zij werd alleen verstoord door mensen. Ik had het nakijken. 


Met vriendelijke groet,

Frans(Canon40D)













Geen opmerkingen:

Een reactie posten