woensdag 3 februari 2016

Regen? Dat hoeft geen binnenblijven te zijn!



Afgelopen zondag erg onrustig door gebracht. Later in de middag besloot ik daarom op mijn fiets te stappen voor een lekker ritje naar Reeuwijk en een poosje vogels kijken. Mijn camera in de rugzak gedaan en daar ging ik dan. Na een krap half uurtje fietsen was ik aangekomen en het karretje geparkeerd bij het restaurant. Het plan werd naar de vogelwand te gaan. Dag ervoor al een Nonnetje gefotografeerd en misschien zou ik nu wat andere vogels kunnen zien. Het werd anders toen ik een veldje vol fazanten zag. Kort nagedacht wat de strategie werd en de pas erin om erom heen te lopen. Aangekomen de camera uit gepakt en ingeschoten. Eerst een stukje afzitten kijken om te zien wat ze zouden gaan doen. Daarop met een kort boogje het weiland in gelopen. De rugzak ging onder een camouflage dek aan de kant en liep zelf in etappes stukjes op richting de fazanten. Eenmaal in de buurt werd dat stukken tijgeren met de camera op de armen. Niet veel later begon het ook nog eens te regenen wat het licht ook niet zo echt bevorderen. Toch door gezet en een uurtje lang lekker naar fazanten liggen kijken en er verschillende vlak voorbij zien gaan. Tot op het bot drijfnat maar met een mooie serie weer naar huis gegaan.






















Wel erg blij dat mijn setje een beetje water kon verdragen. Want dat was wel nodig.

Groet,

Frans

Geen opmerkingen:

Een reactie posten