donderdag 25 maart 2010

Een stukje over mezelf

Dag allemaal,

Een klein poosje volgde ik de blog van Henk Bossies. Dat was na aanleiding van mijn grote hobby natuurfotografie. Op een of andere manier hebben we ooit de amsterdamse waterleidingduinen gevonden en sinds 2 jaar lopen we daar geregeld door heen te struinen. Elk jaar is het een nieuwe kaart kopen en gaan wanneer je wilt. Het fotgraveren begon met de compact van mijn vader. Deze heb ik 2 keer in mijn handen gehad. Niet veel later haalde ik bij de plaatselijke fotoboer een spiegelreflex en zo begon mijn amateurfotografie. Het was wel een dure hobby, want de rolletjes waren niet weinig plus dan nog de vele afdrukken. Eerst was het nog kleur en later ook zwart-wit wat al snel in eigen beheer werd gedaan. De kelder werd mijn donkere kamer en daar bracht ik vele uren in zoek. Toen het digitale tijdperk begon ben ik voorzichtig met een zogenaamde bridgecamera begonnen. Die werd na een jaar weer verkocht omdat ik niet kon wennen aan het electronische zoekerbeeld. Daarop kocht ik de canon350D die wel een analoge zoekerbeeld had. Daar heb ik een jaartje met veel plezier mee gewerkt. Die moest ook weer het veld ruimen omdat hij te traag voor me werd. Ik wilde zo snel mogelijk alle instellingen kunenn bereiken en die mogelijkheid bood de Canon 40D mij. En daar fotograveer ik dan al weer een ruime tijd mee. Mijn onderwerp is eigelijk natuur en het leven aldaar. De AWD vind ik het mooist omdat je daar redelijk tot zeer dicht op dieren kunt komen. Als ik ga dan is dat heel vaak voor een hele dag. Gedekte kleding aan, wandelschoenen, een flinke rugzak waarin mijn camera past, eten en drinken en een tripod voor het opzetten van de camera, een wandelkaart in mijn broekzak en een gps om de plekjes in op te slaan. Vaak is het kriskras door het veld heen en niet teveel mensen om me heen. Dat vinden wij het heerlijkst. Tja, wat heb ik nog meer te vertellen? Op het moment even niet dus.


Echte verhalen zal ik hier denk ik niet zo neer schrijven. Mijn idee is om er meer een mooi platenboek van te gaan maken. En in de toekomst lijkt het me erg leuk om ook foto's te gaan verkopen. Dat ben ik nu nog aan het uitzoeken.

Groet,

Frans

P.s. Henk nog erg bedankt voor het publiceren van mijn foto's op je blog. Je blijft ze uiteraard nog wel ontvangen en anders kun je ze hier prima volgen.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Frans
    Geweldig...Niet dat ik ze niet wil plaatsen..

    Maar ik weet dat een eigen site heel leuk is.
    En jij maakt geweldige foto's.
    Ik zal je morgen even bij mijn Links zetten..En aandacht vragen voor je site.
    Ook zal ik onder ingezonden gastfoto's de link van jou site zetten.
    Het ziet er Super uit.
    En hier gaan mensen plezier aan beleven.
    Groetjes Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou jongeman met lieve vrouw van 35 beetje slechthorend , beetje eigenwijs.......
    Je maakt mooie fotos dus ik ga je link opslaan en zal zeker vaker langs komen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Malou/Ria,

    Ja, het werd een beetje tijd om eens wat foto's te gaan publiceren. De laatste tijd vond ik het zonde om die platen op mijn hardeschijf te laten staan. Nu ga ik ze dus een kleine selectie ervan hier op de blog zetten. Alvast veel kijkplezier.

    Groet,

    Frans

    BeantwoordenVerwijderen