zaterdag 3 september 2016

Een mooie zondagmorgen in Reeuwijk



Een mooie zondagmorgen in Reeuwijk. Na een week wachten was mijn nieuwe aanwinst in huis. Dat vroeg om een ochtendje proberen. Mijn nieuwe rugzak ingepakt en op verzoek met de auto naar Reeuwijk gereden. Het weer zou misschien wat onstuimerig kunnen worden en dan was het prettig om een auto in de buurt te hebben staan.En inderdaad er kwam een redelijk front opzetten en met aan de oostkant een fraaie zonsopgang en aan de zuidkant een wolkenfront was het een leuke spanning. Het landschap veranderde mysterieus met mistbanken laag over de grond in een grijs oranje gloed en met warme stevige windvlagen maakte de spanning compleet.





Nadat de zon weg begon te trekken, werd het tijd om de spullen even in te pakken. Alles wat nat en kapot kon gaan in de regenhoezen gedaan en was het wachten tot de bui over getrokken zou zijn. Mijn leerpunt van de vorige keer was ik nog niet vergeten. In een flinke hoosbui door blijven fotograferen maar dat bleek voor mijn grip iets teveel gevraagd te zijn. Nadat het weer droog werd, al heel snel weer aan de gang met de camera.












Het was in die tussentijd een stuk lichter geworden en besloot nu wat rond te gaan wandelen. Bij een vissteiger kreeg ik een groep wilde eenden in het oog en kon nu mooi mijn rugzak testen op handzaamheid bij observaties. De oude rugzak was erg onhandig om omgehangen te houden wanneer ik met de camera bezig was en stil en snel moest verplaatsen. De rugzak deed uitstekend waarvoor ik hem had aangeschaft.








De volgende bui diende zich aan en moest de camera weer opbergen. Ik besloot nog even terug te gaan naar een open stuk en spotte al snel een torenvalk. Het spetterde al wat maar trok de camera toch even uit rugzak om een korte serie te schieten van deze mooie jachtvogel.


De regen kwam weer gestag uit de grijze wolken en begon nu een eindje terug te lopen. Dit keer even een stukje bos gepakt om niet al te nat te worden.



Een grappige verhaaltje tussendoor. Doordat ik vanwege de regen de camera op geborgen had, maakte ik een klein filmpje met mijn mobiel. Een korte shot van regen in de sloot. Ik stuurde deze film door op mijn mobiel en kreeg een leuk antwoord terug. Zeg schat, het onweert bij jouw! Oh? Dat hoorde ik dus niet.

Nadat het weer droog was geworden wilde ik eens wat macro gaan doen. Er vlogen heel wat vlinders rond waarvan ik er eentje kon vinden.




De lucht trok nu verder open en de kleur werd blauwer. Een fikse wandeling bracht mij weer terug bij de grote plassen en merkte een paar ganzen op. Navraag met mijn vrouw bleken het Kolganzen te zijn. Een nieuw soort dat ik nog niet had gefotografeerd.


 Later merkte ik nog een mooi klein en doorschijnend slakje op in het gras. Ook die ontkwam niet aan mijn camera.

Nog een keer wandelde ik het fietspad langs de grote plas op en neer en ging daarna moe maar met een mooie kaart vol foto's naar huis.

De slobeend en een vlucht wilde eenden en een bruine Kiekendief.



Mijn zondagochtend wandeling in een fotoserie gevangen.

Met vriendelijke groet,

Frans(Canon40d) Mail voor contact

Geen opmerkingen:

Een reactie posten